...:::AŞURE GÜNÜ:::...


Cumartesi günü aşure pişirmeye niyetlendim, ancak işlerimi yetiştiremediğimden - ki malum cumartesi yarım gün de olsa çalışıyoruz - pazar gününe erteledim. Zaten bir önceki günden fasülye, nohut ve buğdayı ıslatmıştım. Kuru kayısı ve kuru eriği de, aşureyi pişirmeye başlamadan hemen önce ıslattım. Ancak bunları ıslatmadan da koyabilirsiniz.



Öncelikle şunu belirteyim yukarıdaki aşure resmi, bu linkte görmüş olduğunuz gibi geçtiğimiz senelerde yapmış olduğum aşurenin resmi. Bu sene yeni resim çekmedim ancak aşureyi bu kez farklı bir yöntemle yaptım. Farklı yöntem derken önceden sizlerle paylaştığım tariften farklı demek istiyorum.




Malzemeler:

1 su bardağı nohut
1 su bardağı fasülye
2 su bardağı buğday
1 avuç kuru kayısı
8 adet kuru incir
( Erikleri ıslattım ama koymadım ben )
Kuş üzümü
Yterince şeker ve su
2 adet karanfil
üzeri için sındık, fıstık , kenevir vb seveceğiniz üst malzemesi


Öncelikle fasülye, nohut ve buğdayı ayrı ayrı haşlayın. Haşlandıkları suları gökmeyin. Haşlandıktan sonra 3 malzzemeyi de karıştırın, gerekirse üzerine su ilave edin ve yüksek ateşte kaynamaya bırakın. 10 dk kadar kaynayıp özleşsin. Hala kaynamakta olan aşure malzemesinin içine, doğradığınız kayısı ve inciri atın. Bu malzemeleri aşureye atmadan iyice yıkayın, İncirin çekirdeklerinden bir kızmı çıkacaktır böylece. Hem de kuru kayısıyı yemeden önce mutlaka yıkamak gerekir. Bunlardan sonra üzümü ve karnfili de atın ve kaynatmaya devam edin. En son kıvama geldi dediğinizde yavaş yavaş şeker ilave edin. Arada tadına bakın ki şekerinin kıvama geldiğini anlayın. Aşurenin pişmesi bu kadar. Bir sevis tabağına alıp üzerini süsleyin.


Önemli Not:

Kişnişi aşureyi süslerken kullanacaksanız, kişnişi bir kaba koyun üzerine su doldurun. Yukarı çıkan kişnişleri elinizle toplayın ve teflon tavaya alın. Ocağı yakın ve tavanın kapağını kapatın çünkü kişniş sıçrar. burada karıştırarak kavurun. Kişnişi koyduğunuz suyun dibine çöken kum ve çalkıllara hayret edeceksiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails