Beşamel Soslu Makarna


Hem pratik, hem doyurucu bir lezzet. Makarnanın pasta hali diyorum ben :) peyniri, makarnayı ve pastayı sevenler için :)

Malzemeler:
Yarım paket makarna
Tuz
Sıvıyağ
Beyaz Peynir
Kaşar Peynir
Sıvıyağ

Beşamel Sos İçin:
2 bardak süt
2 kaşık un
2 kaşık tereyağ
Biraz tuz

Makarnayı yeterince suda ( tuz ve yağ ile ) haşlayın. Haşlandıktan sonra süzün ve biraz sıvıyağ ile harmanlayın. Diğer tarafta beşamel sos için tereyağını eritin ve unu da içine koyarak hafifçe kavurun. Kavurma işleminden sonra tuzunu eklerip sütü yavaş yavaş ilave edin. Sütü ilave ederken çırpma teliyle çırpın ki pütür kalmasın. Sos hazırlandıktan sonra makarnanın içine beyaz peynir karıştırın. isterseniz makarnayı ikiye bölüp peyniri ortasına da koyabilirsiniz. En son beşamel sosu da döküp, makarnayı fırına verin. Çıkarmanıza yakın üzerine kaşar peyniri rendesi ekleyin ve peynir eridikten sonra fırından çıkarıp afyetle yeyin.

Not: Sakın benim gibi, şunu da yapayım bunu da yapayım derken makarnayı çıkarmakta gecikmeyin:) Neyse ki fazlaca gecikmedim:)

6 yorum:

  1. Merhabalar. makarna nefis ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. üzerinede pul biber serptinmi en acılısından,ımmmmmh diyorum,eline sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim makarna çeşitlerinden biridir bu.harikada olmuş bence tam kıvamında ellerin dert görmesin Hilal...

    YanıtlaSil
  4. paşakızı.. hoşgeldin sefalar getirdin
    Ege'nin annesi.. acıya bayılırım ama bir süredir acıya son verdik. malum minik de yediği için:)
    Cahide.. hakikaten güzel bir lezzet, eminim sen de çok güzel yapıyorsundur..

    YanıtlaSil
  5. Aman allahım neler görüyorumm ben bugün yaaa :):)

    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım makarnayı herkes gibi bende çok severim


    sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails