Anne İş'te - Prof. Dr. Sabiha Paktuna Keskin





Okuyup beğendiğim kitapları sizlerle paylaşmaya başlamıştım. Bugün Prof Dr Sabiha Paktuna Keskin'in Anne İş'te kitabını tanıtacağım. Güzel bir kitap, ancak sakın ismine aldanmayın çalışmayan anneler de okumalı. Zira içinde gerçekten tüm anneler için faydalı bilgiler var. Altını çizdiğim yerlerden birkaçını sizlerle paylaşayım:

  • Yaşamın ilk 3 yılında gerçekleşen anneye bağlanma sürecindeki herhangi bir olumsuzluk, bireyin davranışlarını yaşam boyu olumsuz olarak etkilemeye devam eder.
  • Güven, yaşamın ilk 3 yılı boyunca anında ve sürekli bir şekilde özverili, koruyucu, kollayıcı anne davranışlarına karşılık olarak kazanılır.
  • İlk 3 yıl anna çocuğa aittir. Anneden ayrılınca ağlar. Bu bağımlılık değil, olması gereken BAĞLANMAdır.
  • Annenin çocuğa ayırdığı zamanın süresi değil, derinliği önemlidir. Bundan da önemlisi, bu derinlemesine birlikteliğin SÜREKLİLİĞİdir.
  • İlk bir yıl çocuğun haz alma noktası ağzıdır, 18. aydan itibaren anüs ve civarı dokulara yerleşir bu duygu. Yani emzik faslı biter ve popo faslı başlar.
  • Bu dönemden sonra sık sık koklayarak ya da bezini aralayıp bakarak, kaka ya da çiş yapıp yapmadığı kontrol edilmemelidir.
  • Pişik tedavi edilir ama yaptığı kakanın kabul görmemesi ile yerleşecek utanç duygusu ve inatçı karakter tedavi edilemez!!!
  • 1,5 - 3 yaş arası dönem, temizlik ve düzen ile özdeşleşme dönemidir.
  • Yaşamın ilk 3 yılında çocuk, ona bakan kişinin onun ihtiyaçlarını karşılayacağından emin olmalıdır. İkisi birbirine adeta yapışık yaşamalıdırlar. 
  • Çocuk yetişkinin küçüğü değil, ondan bambaşka özellikte bir canlıdır. 
  • Çalışan annenin dikkat etmesi gereken, çocuğa bakacak kişinin seçiminde özen göstermek ve bu bakıcıyı mümkün mertebe değiştirmemektir.
  • Anneanne ve babaanneler elverdiği ölçüde bu konuda yeri doldurulmaz kişilerdir.
  • İlk 3 yıl, çocuğun her ihtiyacının anında karşılanması onu şımartmaz.Aksine ihtiyaçlarının anında karşılanmaması, onun güven duygusunu örseler. Huysuz, uyumsuz, çekingen bir kişilik yapısı ortaya çıkar.


14 yorum:

  1. Kitap okumaya fırsat bulamayan ben için güzel bir uygulama olmuş bu Hilalcim, destekliyorum devam et :)))

    YanıtlaSil
  2. evet bende bu kadının hayranıyım...mükemmel bie doktor...araştırmacı ve işini severk yapan bir insan.....sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. * Tibet'in Annesi
    tamamdır canım, kitaplara devam:))Ben de ancak geceleri veya işe gelirken serviste okuyabiliyorum zaten:)

    * Şehnaz
    Haklısın Şehnazcım, kesinlikle işini iyi yapıyor. güzel yorumun için teşekkürler

    * Tiryaki
    Sağol Tiryaki, aslında güzel noktalar çoktu da kitabı bire bir taşımayım buraya dedim:) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canım hayırlı cumalar..

    Doktorum programındaki konuşmalarını kaçırmamaya çalışıyorum, gerçekten etrafını aydınlatan bir cevher..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. doubletrouble:)9 Nisan 2010 11:02

    bu kitabı ben de okudum ama unutmuşum bile....saolasın hilal
    bi de iletişimden bahsedliyordu.iletişim konuşmak deil anlamak ve anlatmaktır diye....ileitişim engelleri vardı yanlış hatırlamadıysam..

    YanıtlaSil
  6. * Rumma
    evet haklısın canım, farklı bir yaklaşım, farklı bilgiler sunuyor...

    *Doubletrouble
    evet, uzunca iletişimden de bahsediyor, ben atlamıuşım o kısmı. ama iletişimle ilhili kesinlikle ilk tabıttığım kitaap çok çok çok daha iyidi. Haluk yavuzer,çocuk eğitimi el kitabı

    YanıtlaSil
  7. Benimde severek okuduğum. Her annenin hatta babanın bilmesi gerekenlerle dolu faydalı bir rehber.

    YanıtlaSil
  8. Ah ah su yazdiklarin yuzunden okuyamadim ben bu kitabi. Anne cocuk bagliligina iliskisine o kadar onem vermis ki. Oglumdan ayri oldugum gunlerde eziyet bu kitabi okumak. Anne cocuk iliskisi ile ilgili yazdigi anne cocuktan ayri kalacaksa 12-18 aylar arasinda olmamali satirini okuyunca 25. sayfasinda biraktim. Tam da 13 aylikken ayrildim kuzumdan.

    Kitabin anlatim tarzini, savundugu fikirlerini sevsem de nedense ben bu Sabiha hanima pek isinamadim. Televizyondaki konusmalarinda ozellikle cocuklarla olan iliskisinde cok abartili tavirlar sergiliyor ve ben abarti karakterleri itici buluyorum. Cocukla konusurken basit belki fazla mimikli ama dogal konusmanin daha dogru oldugunu dusunuyorum. Cizgi filmden firlamis gibi bir ses tonu abartili mimikler bana sicak gelmiyor.

    YanıtlaSil
  9. * Füsun
    değerli yorumun için teşekkürler Füsun

    * İlknur
    ben de o kısmı sevmiyorum, çocuklarla konuşurken endi de çocuk gibi oluyor. oysa ben çocukla da büyük insanla konuşur gibi konuşulmasından yanayım. evet anlatımlar basite indirgenebilir ama çocuk sesi çıkarmayı gerekli görmüyorum.

    YanıtlaSil
  10. alınacaklar listesinde ki bir kitaptı, hatırlatman sayesinde öne çekilecek..teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. daha bugün kitapçıda aldım aldım yerine koydum çalışan anneler başlığından dolayı.
    tv programlarında izliyor ve beğeniyordum.
    teşekkür ederim paylaşımın için hemen alacağm.

    YanıtlaSil
  12. * Serra
    benim listemde de baya beklemişti ama şükür aldım okudum canım:)

    * Yasemin
    Ben de tamamen çalışan annelerle ilgili olacak diye bekliyordum Yasemin ama öyle değil. okunması gereken bir kitap

    YanıtlaSil
  13. güzel bir kitap okunacaklar listesine ekleyebilirim selamlar

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails