Ev Yapımı Bisküvi




Evde bisküvi yapmaya ne dersiniz? Bisküvi sevip de içinde neler olduğunu bilmediği için bisküvi yiyemeyen bir çok arkadaş olduğu göz önüne alınınca, bu tarif çok işimize yarayacak gibi. Gerçekten tadı harika oluyor, denendi ve beğenildi :) Bu arada aynı tarifin içine damla çikolata, hindistan cevizi, tarçın vb ile de bisküvi çeşitlemenizi artırabilirsiniz. Hemen tarife geçiyor, hepinize iyi tatiller diliyorum...

Malzemeler:
125 gr tereyağ
1 su bardağı buğday nişastası
1 yumurta
1 tatlı kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
yarım bardak pudra şekeri
yarım su bardağı dövülmüş ceviz
Alabildiği kadar un

 

Un hariç diğer tüm malzemeleri iyice yoğurun. Yağ iyice eriyecek ve sıvı bir kıvam alacak. Sonra yavaş yavaş unu ekleyin, hamur kulak memesinden biraz daha sert olsun yoksa yayılma ihtimali ortaya çıkar. Hamuru incecik olacak şekilde merdane ile veya elinizle açın. Kurabiye kalıpları ile şekillendirip fırın tepsisine alın. 180 dereceye ısıtılmış fırında çık kısa sürede pişiyor. Esmerleşmeden fırından çıkarın. Afiyet olsun.. 
Not: Ben hamur hazır olunca, 1 kaşık kakao attım ve tamamen karıştırmadım. Alacaklı bir renk oldu, tavsiye ederim.

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım..Gerçekten evde yapıp ta tüketmek çok güzel olur.mümkün olduğunca hazır ürünler almıyorum ben....kolaylıklar dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. Kardeş Hakan'a selamlarımı ilet ve deki : Çok sanslı senin gibi marifetli bir hatunu var.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. selam canim ellerine saglik afiyet ler olsun zebra kekinde süpr görünüyor sevgiler canim öptüm.

    YanıtlaSil
  4. Evde yapılan gibisi yok gerçekten, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Hemde tereyağlı bayılırım..

    Çaya batırıyor mu bunlar..:))

    ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails