Helezon Kurabiye ve iki Renkli Çalışmalar



Aynı kurabiye hamurundan bir kısmını kakao ile karıştırıp, bibirinden farklı denemeler yaptım. Yaparken de çok eğlendim yerken de:) Gerçekten tadı harika oluyor, sizlere tavsiye edip hemen tarife geçeyim:



Malzemeler:
125 gr tereyağ
1 su bardağı buğday nişastası
1/2 yumurta ( çırpıp ayırdım yarısını )
1,5 tatlı kaşığı yoğurt
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
yarım bardak pudra şekeri
Alabildiği kadar un

Un hariç tamamını iyice elinizla karıştırın. Unu, kulak memesinden hafif sert bir hamur elde edene kadar ekleyin. Hamurunuzu yarıya bölüp bir tanesine kakao ekleyin.



Şekildeki gibi her iki renkten de silindirler oluşturun. Birini elinizle tepside açın, diğerini üzerine koyup onu da açın.


Bir tarafından başlayarak rulo yapın, ardından dilim dilim keserek fırın tepsisine alın. Ben ik farklı uygulama yaptım. Birinde dışarıda beyaz, diğerinde ise kakaolu olan vardı.


Diğer bir uygulama ise şöyle:



Küçük silindirler hazılayıp yanyana koyun. Elinizle açıp, renkleri birbirine yapıştırın. Kalıplarınızla rengarenk kelebekler, kalpler yapabilirsiniz.

Kenarlardan çıkan ve ayrıştıramadığınız renkleri ise hafifçe karıştırıp ebruli bir kurabiye hamuru elde edin. Bunlarla da ben kalp kurabiye yaptım yukarıdaki fotolarda görebilirsiniz. Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. Hilalciğim eline sağlık.Bende zaman zaman yapıyorum çokta nefis oluyor.Emeğine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba..
    kurabiye yapmasini yemesi kadar severim bende:)
    bu sekilde iki renkli bircok denemeye imza atmis biri olarak sizinkileride cok begendim:)
    ellerinize saglik..
    Hayirli Cumalar,sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Nefis...

    YanıtlaSil
  4. hayırlı cumalar

    çok güzel olmuş kurabiyeler ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Minecim çok teşekkürler canım, eminim senin yaptıkalrın da enfes oluyordur sevgiler

    Meknun, çok teşekkürler güzel yorumunuz için, hayırlı cumalar

    Arzu, çok teşekkürler

    Tiryaki, ben de tam bir kakao hastasıyım :))

    Filiz, teşekkürler, hayırlı cumalar sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Kardeşim ellerine sağlık.Sana yakın oturup kokuları alınca çat kapı gelmek vardı ama malesef kokuları alamayacak mesafedeyiz...

    YanıtlaSil
  7. yanına da kahve oh mis mis:)))

    YanıtlaSil
  8. Süheyla
    kardeş daha yakın oturmayı çok isterdim hakkaten ama şükür ikimiz de Konya'dayız bu da iyidir:))

    Ege'nin Annesi
    hakkaten, kahveyle de süper olur:))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails