MEKTUP ARKADAŞLIĞI VE BİR BOYAMA ETKİNLİĞİ





Bir mail grubumuz var ve orada mektup arkadaşlığı etkinliği kapsamında dörderli gruplar oluşturduk. Her çocuk mektup arkadaşlarına kendiyaptığı bir resim/boyama gönderecek. Bu etkinlik kapsamında, boyama ile ilgili birkaç çalışma yapmak istememize rağmen, oğlum pastel boyaları direk ağzına atıp tadına bakmak istediğinden, şimdiye kadar tam bir muvaffakiyet sağlayamadık:) Dolayısıyla ben de sanat çalışmalarımıza alternatif yöntemler arayışına girdim. Bu yöntemi daha çok kırık pastel boyalar ile yapmışlar ama ben kendime göre farklı bir yöntem geliştirdim.




İlk olarak ihtiyacımız olan malzemeler:

Renkli kağıt

Makas

Kapaklı bir kutu

Birkaç Nohut veya fasülye

Parmak boyaları

Biraz elyaf, iğne ve iplik


İlk olarak kağıt ve makası alıyoruz ve kutumuzun içine sığabilecek şekilde kağıtları küçültüyoruz. Ben yaklaşık A5 boyutunda kestim ve kutumuza tam olarak sığdı.




10 tane nohut alıp, 5 tanesinin üzerine elyaf diktim. Diğerleri ise sadece ses çıkarma amaçlı kullanılacaklar. Elyaf dikilen her bir nohutu farklı bir renk parmak boyası ile boyadık.




Kutumuzun içine kağıdı rulo şeklinde yerleştirdikten sonra, boyanmış ve boyanmamış nohutları kutunun içine attık. Kutunun kapağını kapattıktan sonra sıra geldi kutuyu sallamaya. Nohutlar çok şirin ses çıkardıkları için zaten minikler sallamaya bayılıyorlar:)) Sonrasında kutunun içinden çıkardığımız sanat eserlerimizi minik mandallarımız ilekurumak üzere buzdolabımıza astık.



Mektup arkadaşlarımıza göndermeden önce, her birini farklı renklerde fon kartonlarına iliştireceğiz. Bu etkinliğe iyi ki katılmışız dedim, hem mektup arkadaşlarımız oldu hem de farklı bir çalışma yapmış olduk. Umarım arkadaşlarımız da beğenirler yaptıklarımızı:)



İşte bunlar da mandallarımızdan birkaç tanesi. Bu farklı boyama işini hepinize tavsiye ediyorum, sevgiler...

10 yorum:

  1. o mandallara bayılıyorum ben :)

    YanıtlaSil
  2. Walla Hilalcim ben de bayılıyorum bu mandallara:)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir fikir, süper! ilk fırsatta deneyeceğim. Aklına, elinize sağlık!!!

    YanıtlaSil
  4. dolabın üzerine ip germeniz çok hoşuma gitti. Bu mandallardan bendede çok fazla var:)bende bayılıyorum.
    buarada fikirde şahane

    YanıtlaSil
  5. Tibet'in Annesi
    çok teşekkürler, denemelisin Tibet de çok beğenecek eminim

    Tiryaki
    sağol canım, siz de deneyin Betül çok eğlenecek eminim sen de...

    YanıtlaSil
  6. Yetenek - Sizin
    sağolasın, ben de mandalları çok beğeniyorum, bu arada dolabın üstüne astık hem kurudular hem de güzel bir sergi oldu bize:)

    YanıtlaSil
  7. Bizde tamamlayıp sergileyip gönderdik :)
    Süpermiş Sizin çalışmanızda :)

    YanıtlaSil
  8. Hilalcim hayalgücüne hayranım canım maşallah:) Cahidem sevgilerini selamlarını gönderdi,ikimiz adına cumanı tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
  9. Gücübe
    çocuklar için çok iyi bir çalışma oldu bu etkinlik, iyi ki katılmışız:))

    Jibek
    canım çok teşekkürler ziyaretin beni çok sevindirdi. Cahideye selamlarımı iletirsin, hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  10. Canım hayırlı cumalar, boyama ve mandallar çok şeker..


    sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails