Nohut Dürümü ( Kebabı ) - Gaziantep

 
Haftasonu televizyon'da çok sevdiğimiz bir şehir tanıtım programını izlerken rastladık bu yemeğe. Tam olarak yemek denir mi bilmiyorum, Antepliler sabahları işe gitmeden yiyorlarmış. Biz de merak ettik ve hemen yapıp tadına bakalım dedik:) Farklı bir tat, değişik bir lezzet olduç Bilemiyorum tam olarak doğrusunu yapamamış olabilirim ama kendimce bir tarif geliştirdim:) Antepliler yardım edip hatam varsa düzeltsinler lütfen. 



Malzemeler:

Kemik suyunda haşlanmış nohut ( dilediğiniz kadar )
Doğranmış yeşil soğan
doğranmış maydonoz
Doğranmış soğan
Karabiber, kırmızı biber, pul biber, tuz
Dilerseniz kimyon kekik

Nohutları iyice ezip püre haline getirin. Lavaşın içine nohuttan koyun, üzerine baharatlar ve yeşillikler ekleyip afiyetle yeyin.


Bu seneki laleleri çekemedim, bunlar geçen sene Hz. Mevlana'nın Konya'ya gelişinde çektiğim laleler.. Ama heryer lalelerle doldu yine Konya'da. Bahar geldi geliyor, Kırk ikindi yağmurları da başladı. Çok şükretmeli çook...


13 yorum:

  1. Canım ilk defa duyuyorum, tadınıda çok merak ettim doğrusu..:)

    Yarışmada başarılar diliyorum canım..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Rummacım öylesine katıldığım birşey, benim favorim sensibn, oyum da senin için canım

    YanıtlaSil
  3. Hilal, bu blogunu yeni keşfettim desem. Ne olur kizma. Ne kadar beceriklisin. Oyum sana. Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  4. sevgili Elif ada, hiç olur mu öyle şey... diğer bloğa yorumlarını biliyorum, ben de adanın maceralarına bayılıyorum. minik dostunuzu da çok sevimli buluyorum bu arada. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Adaşım eline sağlık . bende ilk defa duydum ama bilirim ki bizim oralar ağızlarının tatlarını iyi bilirler. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. lavaş ve nohut ağır olur gibi ama değişik bir meze olabilir

    YanıtlaSil
  7. HİÇ DUYMAMIŞTIM AMA FARKLI BİR LEZZET OLMALI...EMİNİM ÇOK GÜZELDİR....ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  8. ELLERİNE SAĞLIK ANTEPTE BÜTÜN FIRINLARDA YAPILIR BU ...ÇOK LEZZETLİ OLUR...SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  9. aa Hilalcim sen Antepli misin? bilmiyordum, evet Antep mutfağı çok zengin ve lezzetli canım

    YanıtlaSil
  10. Ada ve denizi
    aslında ben de lavaşsız yemeyi tercih ederim ama usulü böyleymiş:)

    Şehnaz
    teşekkürler canım, farklı bir tat farlı bir lezzet gerçekten

    Filiz
    Antepli misin bilmiyorum ama bu lezzeti biliyorsun sanırım. kahvaltıda bunu yiyormuş Antepliler. baya meşhur birşey anlaşılan:)

    YanıtlaSil
  11. hilalcim bizde seyretmiştik.tadınıda merak etmiştik doğrusu.ellerine sağlık.antebi ve yemeklerine çk seven biri olarak denemeliyim .diye düşünüyorum.sevgiler aeo

    YanıtlaSil
  12. ben en çok lalelere bayıldım , bir lale manyağı olarak:) konya'da yaşadığını bilmiyordum, çok güzel bir şehir, sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Aysesueda
    denemeye değer canım, göreceksin:)

    Serra
    evet Konya'dayım ve ben de lalelere bayılıyorum:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails