Yoğurtlu Buğday Salatası


Doğumgünü menümüde olan buğday salatası, yiyenler tarafından oldukça beğenildi. Ben tarifi sevgili Cahide&Jibek'ten almıştım. Tariflere çok sadık kalamadığım için kendimce yaptığım tarifi yazacağım. Siz orjinal tarif için buraya bakabilirsiniz. 

Malzemeler: 

2 bardak buğday
1 bardak bezelye
yarım bardak mısır
yarım bardak nohut 
2 kaşık yoğurt
1 tatlı kaşığı kurutulmuş maydonoz
1/2 tatlı kaşığı kurutulmuş dereotu
Yeterince zeytinyağı
Yeterince tuz

Buğdayları önceden ıslatmadan düdüklü tencerede haşladım. Normalde çok vaktim olmadığından suya ıslatma gibi bir durumum olamıyor. Hatta fasülye ve nohutu da ıslatmadan bu şekilde haşlıyorum. Nohutu buzluğumdan alıpğ kullandım. Haşlanmış olarak buzluğa atmak çok işe yarıyor. Bezelye ve mısırı da buzluktan çıkarıp bezelyeleri haşladım. Mısır da nohut gibi hazırdı zaten. Tüm malzemeleri karıştırma kabında karıştırdım.ç İki kaşık yoğurdu önce biraz su ile seyrelttim sonra karışıma ekledim. İyice karıştırdıktan sonra da servis tabağına aldım.

Hepsi bu, çok besleyici ve lezzetli.

Afiyetle...


4 yorum:

  1. Böylesine bir lezzet beğenilmez mi hiç :)
    Görür görmez içimde bir sempati oluştu salataya karşı :)
    Üzerindeki uğurböceklerinden sanırım..
    Bu vesileyle yeni yaşını kutlarım canım..
    Rabbim,sağlık,huzur ve mutluluk içerisinde,tüm sevdiklerinle beraber nice nice yıllar yaşamayı nasip etsin..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar. Ellerinize,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Pratik hanımın hali başka tabi:)
    Böylede çok güzel olmuş.Uğur böceklerini yerim ben:)
    Ellerine sağlık Hilalciğim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. selamlar arkadaşım.
    mutlu pazarlar diliyorum.
    cici uğurböcekleri pek şirin olmuş.ellerin dert görmesin hilalcim.
    sevgiler arkadaşım

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails