Çilek Marmelatlı Kurabiye ( Sonunda )


Ahh bu kurabiye:)
Ne zaman yaptım bunu ilk olarak, onu bile unutmuşum:) Yayınlamayı unuttuğum kaç tarifim var diye bir baktım da, 5-6 tarif var görebildiğim. Hele de içimde kalmıştır annemin yaptığı arabaşını paylaşmayı unutup, üstüne bir de fotoğrafları kaybedişim. Kaybetmek dediysem, arşivde ama üstünden çok geçtiği için arayıp bulmak da zoruma gidiyor.

Arabaşı demişken, bilir misiniz acaba arabaşını? Konya'mızın meşhur tatlarındandır. Kar düştüğü vakit yenir, acı bir çorbası olur. Boyun etinden yapılır ama artık tavuk eti tercih ediliyor ki ben de tavukluyu tercih ediyorum:) Çorbalarda tavuğa bayılıyorum. Arabaşının bir de hamuru olur, tepsiye dökülür. Karda dinlendirilir ve ortasına çorba kasesi konularak bir hamur bir alınarak afiyetle yenir.

Geçtiğimiz hafta blog buluşmasından sonra Süheyla kardeşe gittik arabaşı yemeye. Öyle enfesti ki, tadı damağımda kaldı. Tabi bir de bana bu kurabiyenin tarifini - hala - vermediğimi hatırlattı:) Dün akşam aldım kitabı yazdım tarifi. Tarif, Oktay usta'nın kitabından. Zaten bu aralar Oktay Usta'nın kurabiyelere takmışdurumdayım:)

Lafı daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum:


Yarım paket tereyağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un

İç harcı için:
yarım bardak çilek marmelatı
yarım bardak dövülmüş ceviz
susam


Karıştırma kabına tereyağ ve şekeri koyup iyice yoğuruyoruz. içine sıvıyağı, sütü, yumurtayı, unu, vanilyayı ve kabartma tozunu da ekleyip tekrar karıştıralım. yavaş yavaş içine un ekleyin ve kulak memesi kıvamına gelene kadar un eklemeye devam edin. İyice yoğurduktan sonra üzerine nemli bir bez örtüp 15-20 dk. kadar dinlendirin. hamurdan bir parça alın ve yarım cm. kalınlığında olacak şekilde inceltin. hazırladığınız iç harcından hamurun üzerine sürün ve rulo olacak şekilde kıvırın. keskin bir bıçak yardımıyla ince parçalar kesin ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsi üzerinde önceden 180 dereceye ısıttığınız fırında 25-35 dk pişirin.


8 yorum:

  1. Çilekli kurabiye eminim çok lezzetlidir:)

    Bende arabaşı çorbasına bayılanlardanım.Kayseri yöresinde de yapılan bir çorba .Hamursuz olarak ara sıra çorbasını yaparım bende tavuklu.
    Kışın ilaç gibi oluyor:)
    Tabii cumartesi için afiyet olsun demeden çıkmak olmaz:)))))

    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık şekerim! çok leziz görünüyorlar!

    YanıtlaSil
  3. Kardeşim öncelikle arabaşıma iltifatın için sonrada tarif için çok çok teşekkürler...
    Tadına bakmayan arkadaşlara kesinlikle tavsiyem denesinler.Çok lezizdi.tabi kardeşimin elinin lezzetide ayrıdır ama ....
    Süheyla

    YanıtlaSil
  4. Arabaşı çorbasını yedim, Konyalı bir arkadaşımda..Hamursuzdu ama çok lezzetli bir çorbaydı..
    Bu günlerde hamur işlerine merakım arttı..Çilekli kurabiyeyide deniycem inşallah..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. çilekli kurabiş ilk defa duyuyom emin güzeldir

    YanıtlaSil
  6. Hem çilekli, hem susamlı, mutlaka denemeliyim, elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  7. Es-Selamu Aleyküm.
    Yeni tema çok hoş olmuş,hayırlı olsun.Marmelatlı kurabiye ve payları keyifle tüketirim:) Yanında bir bardak süt yahut sıcacık bir meyve çayı..
    Arabaşını eşim dolayısı ile öğrendim ben de,çok ilgimi çekmişti.Ellerine,gönlüne sağlık.Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  8. nefis olmuşlardır eminim mis gibi çilekli çilekl.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails