Buradan, Şuradan, Oradan Haberler :)

Bahar geldi gelecek derken, bu sabah yaz günlerini aratmayacak bir güneşle uyandık sabaha. İnsan neşeli oluyor böyle zamanlar, güneşi ve bize gülümsemesini özlemişim ben. Hele ki pazar günü evde saksılara ektiğimiz domates tohumlarının fide olduğunu görüp bahçeye onları ektikten sonra, bol yağmur ve ardından bol güneş ister oldum :)) Gerçi bu sene Konya yağmura çok şükür doydu. Nisan yağmurları neredeyse 2 ay sürdü desem abartı olmaz. Aa bu arada pazar günü domates fidelerinin yanında bahçeye mor soğan, ekşi ot ve kabak da ektik. Biber fidelerimiz henüz yeterince büyümedikleri için onları birkaç haftaya kadar ekmeye karar verdik. Geçtiğimiz yıl balkonda domates - çeri - yetiştirmiştik ama elbette ki yeterli olmamıştı bizim için. Geçen seneki ekşi otlarımız, maydonozlarımız, soğanlarımız ve biberlerimiz de işte burada.

Yemekteyiz programını izleyen vardır aramızda. Ben özellikle yöresel olanlarını çok severek izlemiştim. Hem programı seviyorum, hem de bir yandan sevmiyorum ki nimetlere sürekli bir beğenmemezlik yapılıyor. Yarışma havasından mıdır nedir bilinmez ama hoş değil tabi. Neyse, dün yemekteyiz programında Naciye Teyze vardı. Hani oğlu Mevlüt "var mısın yok musun" programında yarışırken annesini tanımıştık. Klasik Konya'lı bir teyze Naciye Teyze. Onu yemekteyiz programında görünce çok sevindim. Konya'nın harika lezzetlerini tanıtacak diye düşündüm ki hakkaten yanılmadım. Babaannemle birlikte izledik programı. Su böreğini, yoğurt çorbasını, sarmayı, baklavayı izlerken babaannem hep yorum yaptı. Evet evet, aynen böyle, doğru yapıyor şeklinde. Naciye teyze babaannemden tam not aldı bir Konya'lı olarak. Yarışmadakiler eleştirseler ne yazar :))

Eklenmeyi bekleyen tariflerim var, önce şu üzerimdeki bahar yorgunluğunu atmalıyım ama. Yorgunluk dediysem, işte blog yazmaya karşı olan yorgunluk diyelim :) Tabi bir de başka durumlar içindeyiz şu sıralar, pek elim yazmaya gitmiyor. Bakalım, güneşli havalarla birlikte kısmetse yazmaya başlayacağım ben de :)

Sevgiyle kalın..


2 yorum:

  1. ah canım benim! at üzerinden at bahar yaz da geliyor zaten şunun şurasında ne var mayıs haziran temmuz sonrası ramazan zaten! sonra eylülde gene yağmurlar başlar kışa yüzümüzü döneriz!

    YanıtlaSil
  2. hayırlı sabahlar sevgili hilal,
    senin bahçe bostanlarının hayranıyım allah ağız tadıyla yemek nasip etsin.buün de güneşli bir güne başladık yağmurda güzel ama güneşi özlemişim
    allaha emanet ol tüm sevdiklerinle:)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails