Sıvıyağ İle Un Kurabiyesi


Merhabalar;

Haydi Bismillah diyerek uzun zaman ara verdiğim yazılarıma bugün başlıyorum. Daha önce hiç un kurabiyesi yapmamıştım açıkçası. Yaptığım tüm kurabiyeler de hep tereyağı ile yapılanlardı. İlk olarak kardeşim Aslıhan yapınca yemiştim sıvıyağla yapılan kurabiyeyi. Bilirsiniz, son zamanlar krem şanti ile yapılan kurabiye pek bir yapılır oldu. Tadı harika olduğu gibi içinde şeker bile yok. Tarife Aslıhan'ın bloğundan bakarsınız. Denemenizi tavsiye ederim.

Gelelim benim yaptığım un kurabiyesine. Çok sevdiğim dostlarım gelecekleri için hemen farklı birkaç tarif denemeye karar verdim. Hem gelecek olanlar yabancı da değildi. Dolayısıyla ilk denediğim için olmama ya da kötü olma endişesi de taşımadım ki olmasa bile bir peynir zeytin bir de ekmek olsa dostlarımla yine yer içeriz diye düşündüm. İnsanın bu kadar rahat hissedebilmesi ne de güzel öyle değil mi? Gerçi bir de şu var, tarifi sevgili Cahide'den aldım. Dolayısıyla olmama gibi bir ihtimal vermedim ama işte olur ya bir aksi durum. Cahide'den bu kez 3 tarif denedim 3'ü de tarif defterime not edildi. Üçünden de hakkaten çok çok memnun kaldım.

Gelelim kurabiye'nin yapılışına.

        Malzemeler:

  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Aldığı kadar un

      Yapılışı:

  • Şekeri ve yağı iyice karıştırın.
  • Un ve karbonat ekleyin.Unu azar azar ekleyin ve yumuşak bir hamur elde edince eklemeyi bırakın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.
  • 175 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Kısa sürede pişiyor, aman dikkat.
Not: Kurabiyelere şekil vermek için üzerlerine çatalla bastırdım.

İnanın o kadar güzel oldu ki, misafirlerimiz gittikten sonra oturup hepsini bitirdik :) Çok hoşumuza gitti. Çok kısa sürede de hazırlandığı için sık sık yapmaya karar verdim. 
Haydi, hepinize şimdiden afiyet olsun.

16 yorum:

  1. ağızda dağılan kurabiyelerden olmuş resim anlatıyor:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Malatya'nın meşhur un kurabiyesinin sıvıyağla yapılanı bu =) Ben de denemiştim. Çok güzel oluyor gerçekten. Seninki de güzeldi. Ellerine sağlık. Cumartesi de ne güzel geçti değil mi. İyi ki dostlarımız var.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım benimde kurabiyelerim arasında vardır ve favoridir en azından margarin yok.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. denemek lazım , margarinden iyidir sıvıyağ , ellerine sağlık ..Nefis görünüyorlar ( bir tane uzanıp alasım geldi, vallahi )

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık sıvıyağla olması çok güzel denemek isterim sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık denemek için tarif not edildi Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor ellerine sağlık.cahide hanımın tarifleri için aynı fikirdeyim .
    afiyet olsun,sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Adaşım ellerine sağlık:)sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Uff yanına da az şekerli mis gibi kahveyle neffis neffis :) Ellerine sağlık tatlımm :)

    YanıtlaSil
  10. Canım kardeşim, ben bu iltifatların altından kalkamam wallahi. Allah güzel sözlerine layık etsin Hilalcim.
    Maşaallah kurabiyelerin tam kıvamında görünüyor. Ellerin dert görmesin mahirem...

    YanıtlaSil
  11. sıvı yağla olması değişikmiş;) tadını merak etmedim desem yalan olur, Mmmmm, görüntüsü muhteşem, ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize saglik.Gercekden harika bir tarif.
    Bende denedim birde gelin benimkini görün:)
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  13. mrhbalar bende denedm güzel oldu ama . bana nedense çok tatlı geldi . pudra şekerini çeyrek azaltıp yapmayı düşünoyrum kötü olmaz dimi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kötü olmaz, ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz

      Sil

Related Posts with Thumbnails