Bir Kek İki Tarif



Mısır gevreği kahvaltıdan başka ne işe yarar derseniz, daha önce yaptığım puding denemesini hatırlatmak isterim sizlere. Mısır gevreği ile börek bile yapılabiliyor, biliyor muydunuz :) Bir gün denersem, börek tarifini de kısmetse paylaşacağım sizlerle. Ben bu kez kek yapımında kullandım, hakkaten çok da beğendim. Yalnız ben kek kalıbının altına da mısır gevreği koymuştum, onlar yumuşuyor ve dolayısıyla işin esprisi kalmıyor. Siz sadece üst kısmına ekleyin derim ben:) Tek yapmanız gereken bir kek hamuru yapmak ve fırına vermeden önce üzerine biraz mısır gevreği eklemek :)


Ve yukarda yaptığım bu kekin artan yerleri ile işte böyle bir tarif yaptım. Önce keki rondoda çektim. Kekin içinde ceviz parçaları vardı, kesinlikle cevizlisini tavsiye ederim bu tatlıya çok yakıştı. 

Muhallebinin yapılışı:

1,5 lt süt
3 kaşık mısır nişastası 
3 kaşık un 
1 adet vanilya
0,75 bardak şeker

Tek yapmanız gereken, rondodan çekilen keki tabana yayın. Üzerine muhallebiyi döküp üzerine yine kekten ekleyin. Soğuyunca da afiyetle yeyin :)

Sevgiyle...

1 yorum:

Related Posts with Thumbnails