Blueberry ile Tencere Keki

                        

Evde kek sevenler çok olunca pratik tarifler çok işe yarıyor. En pratik kek tarifi de bence tencere keki. Hem yumuşacık, hem de şipşak hazır oluyor. Türkçe adını bilemediğim için blueberry diyeceğim. Oğlum yesin diye blueberry almıştım ama bizim minik pek rağbet etmedi:) Ben de bir süre ortadan kaldırdıktan sonra kekin içinde bunları yedirebileceğimi düşündüm. Hakkaten de plan işe yaradı:) O kek yediği için, ben de ona blueberry yedirdiğim için mutlu olduk :) Şimdi hemen tarife geçiyorum:

Malzemeler:

(4 su bardağı kek için)

1 yumurta


yarım bardak şeker

yarım bardaktan biraz az sıvıyağ

Yarım bardak süt

Yarım paket vanilya

Yarım paket kabartma tozu

Yarım bardak blueberry

Aldığı kadar un

Yapılışı:


Şeker ve yumurtayı çatalla 1 dakika kadar çırpın.

Diğer tüm malzemeleri ( un, kabartma tozu, vanilya ve blueberry hariç ) ekleyip karıştırın.

En son unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve blueberry ekleyip karıştırın.

su bardaklarının içini yağlayıp dibine kek kağıdı koyup kek hamurunu dökün.

Derince bir tencereye bardakları koyup, bardakların yarısına kadar su koyun.

Tencerenin kapağına bir havlu koyup kapağını örtün. Ocağı açın.

Kaynama sesi gelince ocağı kısın, 25 dk pişmeye bırakın.

Piştikten sonra ocağın altını kapatıp 10-15 dk demlenmesi için kapağı açmayın.

Afiyetle...


Ekleme: Blueberry'nin Türkçe adının yaban mersini olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım :)

8 yorum:

  1. harika görünüyor ellerine sağlık benim için de fikir oldu blueberryi yedirme şekli ayrıca bu şekilde yapılan bir kekle ilk kez karşılaşıyorum ve seni alkışlıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Harika gorunuyor. Blueberry de keklere cok yakiisr dogrusu
    Ellerien saglik
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  3. nası yani bardaklar çatlamıyo mu hayret ettim:))

    YanıtlaSil
  4. tencere kekini ilk duyuyorum hilal,eline sağlık canım :)
    bende deniycem kısmetse,öperim :)

    YanıtlaSil
  5. bardaklar çatlamıyodur da, keki çıkarırken parçalanmaz mı? keşke tatilden önce okusaydım, fırın yoktu orada ne güzel yapardım tencere keki :) tencere böreği yaptım da kek hiç aklıma gelmezdi :))

    YanıtlaSil
  6. Tombul tarifler

    çok teşekkürler sevgiler. Bu arada yapım aşamalarını :

    http://hilaltimur.blogspot.com/2010/05/tencere-keki.html

    http://hilaltimur.blogspot.com/2010/05/nescafeli-fincan-keki.html

    http://hilaltimur.blogspot.com/2010/07/bardakta-brownie.html

    bu linklerimden görebilirsiniz. sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Lezzet sefası

    evet haklısınız, çok yakıştı. oğluma da yedirebildim bu sayede :) sevgiler

    Maviii

    çatlamıyor. üstteki yorumumda yapım aşamalarını fotoğrafladığım linkleri de verdim. bakarsanız daha açıklayıcı olur sanırım

    Naz'ın Annesi

    denemeni şiddetle tavsiye ederim. pratik ve nefis oluyor.

    Anne kaleminden

    bardakları yağlayıp içine küçük kek kağıtlarından koyuyorum. çıkarırken de etraflarından bir bıçak yardımıyla geçip dikkatlice çıkarıyorum. kırılma olmuyr. sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. Ben antika düdüklüm de kek yapıyorum ekmek gibi kocaman ve yumuşacık oluyor,bunu da mutlaka denicem,ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails