Mutfak İçin İki Pratik Öneri



İsraf...
Herhangi birşeyin gereğinden fazla çarçur edilmesi, gereksiz yerlerde kullanılıp tüketilmesi.
Su, elektrik, kağıt israfı gibi...
Belki de en mühimi: Zaman israfı
Zamanı iyi değerlendirebilirsek, yetiştiremeyeceğimiz iş yok diye düşünüyorum.
Hem israf etmeyince, zamanımız kıymetleniyor, değerleniyor.
İşte size iki pratik öneri:

  1.  Sarımsak soymak nedense bana hep zor gelir:) Ufak ufak sarımsakları bir bir temizle yıka doğra vs vs. Zahmetli iş. Bir ara vaktim olduğunda hepsini birden temizledim. Yıkayıp suyunun süzülmesini bekleyip bir cam kavanoza koydum. Ücerini tamamen kapatacak şekilde zeytinyağı koydum. Sarımsak ihtiyacım oldukça buradan alıp kullanıyorum. Hatta köfte veya kısırlarsa sarımsaklı yağı da kullanıyorum. Güzel bir aroma veriyor.
  2. Bir ara soğanları ince ince doğradım ve bol yağda kavurdum. Yemeklik soğan misali.Hazır olunca soğumasını bekleyip cam kavanoza koydum. Cam kavanozda buzdolabında beklettim, yemek yaparken bu soğanlardan 1-2 kaşık kullandım. Çok pratik oldu. Tavsiye ederim.
Böyle zamanı değerlendirmek ve pratiklik adına sizin de önerileriniz varsa, denemek isterim. Benimle paylaşırsanız sevinirim.

Sevgiyle kalın...


10 yorum:

  1. e tabi büyük aile olmak kolaymı:)her dakika önemli:)güzel önerilerin için çok teşekkürler kardeşim

    YanıtlaSil
  2. Oturup sarımsakların hepsini soymaya vakti olmayacak kadar vakitsizler içinse sipermarketlerde hazır soyulmus paketlenmiş sarımsaklar satılmaktadır efendim :)Derin dondurucuya koyunuz,gerektikçe çıkarıp kullanınız. Haa bu arada dondurulmuş dilimlenmiş yemeklik soğanlar da satılıyor, aklınızda olsun :)

    YanıtlaSil
  3. bir ara sarımsağı dondurucuda sakladım, hoş olmadı... bu ne kadar süre dayanır acaba ?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bu önerileriniz çok hoşuma gitti,bende mor lahananın hepsini bir kerede incecik doğruyor ve tuzla ovup saklama kabına koyuyorum.Gerektiğinde salatalarıma bir tutam ekliyorum.Böylelikle ellerimde bir defa morarıyor:)

    YanıtlaSil
  5. Sarımsağı yapıyordum ama soğan hiç aklıma gelmemişti. Ne güzel akıl etmişsin hemen yapacağımdır.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Onlaruyurken

    wallahi haklısın :) ne kadar pratik öneri varsa hepsine açığım, hele ki bundan sonraki iki çocuklu halimle :)

    İpek

    sizinki çok daha pratik bir öneri imiş:) sevgiler

    Anne Kaleminden

    tam süre veremeyeceğim ama baya uzun süre dayanıyor. birkaç ay desem yeridir. ama üzeri tamamen zeytinyağı kaplanmış olmalı.

    Keyf-i Mekan ( Nazife )

    kesinlikle harika bir öneri, en çok üşendiğim benim de her seferinde mor lahanayı doğramak veya rendelemektir. Bir seferde yapmak çok akıllıca :)

    YanıtlaSil
  7. Serra

    Soğan benim en çok işime yarayanı açıkçası. HEr yemekte bir kaşık atıyorum tencereye, ohh mis :) hem de her seferinde evim kokmamış oluyor:)

    YanıtlaSil
  8. SArımsak banada eziyet geliyor. :)

    Bende en müsait zamanımda senin gibi yapmalıyım. :)

    Fikir için sonsuz teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  9. Sayfanız çok güzel olmuş. Pratik öneriler için teşekkürler.Bu aralar en çok da zamanımın bereketlenmesine ihtiyacım var çünkü.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel fikirler.Annemde geçen sağolsun soymuş buzdolabı poşetine koymuş vermiş koy buzluğa diye.daha hiç kullanmadım.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails