Ev Yapımı Erik ve Kayısı Suyu


Daha önce erik pestili yaptığım babanne eriklerinden yapılan erik suyu. Bu ağaçtan 3 tane var babaannemin bahçesinde. O kadar ısrar etti bana topla git ne güzel kullanırsın diye ama ben bu sene biraz üşengecim sanırım, ısrarla reddettim ki şimdi başımı taşlara vuruyorum:) Hem pestili hem de erik suyu gerçekten çok hoş oldu, keşke diyorum daha çok depolasaymışım:) Erik suyu yapmak için yazdan toplanan eriklerin çekirdeklerini çıkarıp dilimlenmiş olarak dondurucunuza atmanız kafi. Tarif olarak kayısı suyu ile yapılışı aynı. Aşağıya tarifi yazacağım. Bu arada dipnot: Erik suyunu fotoğraflamak için biraz geç kaldığımı itiraf ediyorum:) Neyse ki yarım bardak da olsa kurtarabildim de hemen fotoğrafını çekebildim :)


İşte bunlar eriklerimizin yaz başındaki olgunlaşmamış halleri. Olgunlaştıklarında mor mürdüm eriği haline geliyorlar.


Bu da erik suyu ile aynı usulle yapılmış olan kayısı suyu. Dondurucuya bu sene kayısı koymamış olduğumdan, kuru kayısıdan yaptım. Gayet güzel oldu hatta kokulu hoş bir lezzeti oldu kuru kayısıdan yapmış olduğum için. Erik suyuna göre kayısı suyu daha şekerli oluyor o nedenle erikle kayısının şeker oranları farklı. Gerçi ben her ikisine de çok çok az şeker kullandım. Şekersiz sadece meyve özünden yapılmış olsunlar diye. Şimdi gelelim kısacık tarifimize:

  • Öncelikle meyve suyunu kuru meyveden yapacaksanız ilk olarak kuru meyveleri yıkayın. Kurulardan yapmayacaksanız yıkamaya gerek yok.
  • Tenceredeki dilimlenmiş meyvelerin üzerine 2 parmak geçecek kadar su ekleyin.
  • Dilediğiniz kadar şeker ekleyin. Erik suyu yapacaksanız daha ekşimsi bir tadı olduğundan şekeri biraz daha artırmalısınız. Şekere oran vermiyorum, aslında en güzeli hiç şekersiz yapmak. Ben çok az şeker ilave ediyorum.
  • Tencereyi ocağa alın, kaynamaya başlayınca 1-2 dakika bekleyip ocağı kapatın. 
  • Karışım ılık hale gelince, bu karışımı bir kevgire döküp pestil yapımında olduğu gibi ezin ki meyvelerin kabukları kevgirde kalsın. 
  • Dilerseniz içerken biraz sulandırabilirsiniz. Çünkü bu tarif koyu meyve nektarı gibi oluyor. 
 Afiyetle...

4 yorum:

  1. hmmm harika görünüyor bardakta çok sağlıklı üstelik annem yapıp bize verir kışımn da bol bol içeriz sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. şuan o kadar susamışım ki..bir nefeste içebilirim:))elleirne sağlık sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. ooo çok güzel ama bana biraz zahmetli geldi :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. yaz boyunca erik,şeftali ve kayısıyı kaynatıp meyvesuyu yaptım oğluma ve bayıla bayıla içti.

    Kuru kayısıdan yapma fikri süper..Ellerine sağlık.Hemen deniyeceğim.

    Ben tatlandırmak için meyveler kaynarken elma koyuyorum.Elma'nın şeker oranı oldukça yüksek olduğu için kafi geliyor.Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails