Güveçte Fırın Tavuk


Gününüz aydın, neşeniz bol olsun :)

izin zamanı, şu güveçten kimlere yapmadm ki:) Son zamanlar favorimiz olmuştu. Güveçten midir yoksa baharatlardan mıdır çok çok lezzetli oluyor bu tavuk. Bu arada, dün face'de birşey gördüm tüylerim diken diken oldu." Yediklerinizi tavuk mu sanıyorsunuz" diye bir yazı!! Size daha önce bahsetmişti "Food Inc." belgeselinden. Malesef dünyanın durumu hiç de iç açıcı değil bu konuda. Yediklerimizle vitamin mi alıyoruz, besleniyor muyuz yoksa kendi kendimizi mi zehirliyoruz hiç belli değil. Açıkçası bu gidişat ürkütücü. Anlayamıyorum, yani ne yapsak bahçeye bir kümes yapıp içine iki-üç tavuk mu alalım!!! Ya da insaflı, vicdanlı temiz insanların yetiştirdiği temiz ürünlerden bulup tüketelim ama nasıl. Bu da  her zaman olmuyor, olamıyor. Temiz dediklerimizin bile temizliğinden şüphe eder hale geliyoruz bazen...

Neyse, ben lafı fazla uzatmadan tarifime geçeyim:


Malzemeler:

  • 3 parça göğüs eti
  • 2 büyük boy patates
  • Zeytinyağı - yarım çay bardağı kadar
  • Kimyon
  • Kekik
  • Köri
  • Tuz
  • Çok az karabiber
 


 Yapılışı:

  • Tavukları güzelce yıkadıktan sonra küp küp doğrayın.
  • Patatesleri soyup, onları da küp şeklinde doğrayın.
  • Tavuk ve patatesleri geniş bir karıştırma kabına alıp tüm baharatları ve zeytinyağını ekleyin.
  • Bu karışımı güzelce karıştırdıktan sonra minik güveçlere paylaştırıp üzerlerini alüminyum folyo ile güzelce kapatın.
  • Kısa sürede pişiyor, süre vermeyeceğim herkesin fırını farklı. 20 dk sonra birinin alüminyumunu ucundan açıp çatalla kontrol edebilirsiniz. Patates tavuktan daha çabuk pişiyor bilginiz olsun. 







6 yorum:

  1. evdeki güveçleri nasıl kullanacağımı buldum :) ellerine sağlık :)

    Başak

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş maalesef dediklerine katılıyorum köyden almak lazım galiba:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işin kötüsü köydekiler ne kadar güvenilir ondan da emin olamıyorum ben :(

      Sil
  3. Gerçekten ne yiyeceğimizi şaşırdık.en iyisi kendin yetiştirmek.
    Elinize sağlık.nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
  4. malesef öyle bir durumdayız. hepsi için mümkün değil ama elimizden gelenleri kendimiz yetiştirmeliyiz bence de

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails