Havuçlu Kereviz Salatası



Bloğumu takip edenler bilirler ki tariflere birebir uyamıyorum çoğu kez. Kendime göre evirip çeviriyorum tarifleri. Kendimize uygun tatlar haline getiriyorum yahut orjinal tarife benzer tatları, farklı malzemelerle deniyorum. Kereviz salatasının tarifinde de elma vardı. Bence kereviz saltası yeşil elme ile yapılmalı. Ancak o an için evde kırmızı yani tatlı elma vardı. Arkadaşlarım gelmeden, 2 minikle de şu soğukta dışarı çıkamayacağımdan elma yerine havuç koymaya karar verdim. Ha tatlı elma, ha tatlı havuç ne farkeder ki:)) Neticeden arkadaşlarım da anneleri de memnun kaldılar. Hatta "elma diye diretmeye gerek yokmuş, havuçla da çok lezzetli" dediler. 

Malzemeler:

  • 1 adet kereviz
  • 2 adet ortaboy havuç
  • Yoğurt
  • Mayonez
  • Tuz
  • Üzeri için dilerseniz ceviz
Yapılışı:

  • Yoğurt, tuz ve mayonezi karıştırın. 
  • Havuçları rendeleyip bu karışıma ekleyin.
  • Kerevizi de rendeleyip bu karışıma ekleyin.
  • Burada dikkat etmeniz gereken, kerevizleri direk yoğurdun içine rendelemeniz. Aksi takdirde kararabilir. Ben direk yoğurdun içine rendeleyip, biraz rendelediktten sonra hemen yoğurtla karıştırdım. Hiç kararma olmadı.
  • Bu arada,  dilerseniz havuç ve kerevizi az yağda soteleyebilirsiniz. Ama bence çiğ halleri çok daha güzel...

2 yorum:

  1. Havuç ve kerevizi ayrı ayrı yaparım fakat havuç+kereviz denemedim. Lezzetlidir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. kereviz salatasına ölürüm yaaa
    müthiş lezetli oluyor
    benim yapmış olduğum biraz daha farklı ama sizin salata da harika göünüyor
    ellerinize sağlıkkk canım
    sevgilerimleee

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails