Körili Hint Pilavı - Hint Mutfağı


Baktım en son 1 yıl önce yazmışım, baya olmuş, hemen geldim yazayım dedim :D

Neyse, bayat bir espri oldu farkındayım:) Burada bahsetmiştim hatırlarsanız, artık dünya mutfağından ilgilmi çeken lezzetleri deneyip sizlerle paylaşacağımı. Aslında ilk olarak bir Tanzanya Yemeği Mtori yapmıştım, üzerinden çook zaman geçti gerçi. Muz ile yapılan bir yemek, ilk duyduğumda da burun kıvırmıştım ancak gerçekten lezzetli bir yemekti.Herneyse, biz geçelim şimdi körili hint pilavımıza :) Kesinlikle, köri tadını benim gibi sevenelr için harika bir pilav olduğunu söylemem lazım. Şimdiye kadar denemediğime üzüldüm desem yeridir.

Malzemeler:

  • 2 bardak pirinç
  •  2 adet yeşil çarliston biber
  • 1 büyük havuç
  • 1 ortaboy soğan
  • 4 diş iri sarımsak 
  • 1 tatlı kaşığı köri
  • 1 su bardağı bezelye
  •  Sıvıyağ ( 1 kahve fincanı kadar )
  • Tuz, Karabiber, Kimyon, Yenibahar
  • 3 bardak su ( bunun bir kısmı et veya tavuk suyu olursa daha lezzetli olur.
 Yapılışı:

  •  Havuçların dışını hafif soyup iri olarak rendeleyin.
  • Biberleri küp küp doğrayın. Soğanı ve sarımsağı ince ince doğrayın.
  • Pilav tenceresine sıvıyağı koyun ve soğan ve sarımsağı 3-4 dakika kavurun.
  • Havuç ve biberleri de ekleyip bir süre daha hepsini birlikte kavurun.
  • İyice yıkadığınız pirinci de ekleyin ve karıştırarak 1-2 dk kavurun.
  • 1 tatlı kaşığı köriyi de bu karışıma ekleyin.
  • En son konserve bezelyeyi de ekleyin ve baharatları ekleyip kaynamış olan suyu ekleyip ocağın en küçük gözüne en kısık ateşe pişmeye bırakın.
  •  Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. pilavınız enfes görünüyor ellerinize sağlık...

    bana oy verdiğiniz içinde çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  2. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim, hızlı bir keşif yaptım ve ilgimi çekicek çok yayın olduğuna karar verdim, ayrıca tarifleriniz de güzel ve pratik, gerçekten çok emek verdiğiniz belli bloğunuza, tebrik ederim

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails